Monday, January 18, 2010

Zettai Kareshi (絶対彼氏。)

Drama "Zettai Kareshi" atau nama lainnya "Absolute Boyfriend" pun best gak..Si Mizushima Hiro encem yang amik watak Nanba Minami dalam cerita "Hanakimi"..tapi hero kedua lah,ahakz..

Also known as

Absolute Boyfriend

Jenis Film

Romance, comedy

Episode

11 Episode

Theme Song

Okaeri by Ayaka





# Hayami Mokomichi as Tenjo Night
# Mizushima Hiro as Asamoto Soshi
# Aibu Saki as Izawa Riiko
# Sasai Eisuke as Shirasagi Yuki
# Ueno Natsuhi as Ito Mika
# Satoi Kenta as Hirata Hajime
# Nekoze Tsubaki as Adachi Kyoko
# Komoto Maki as Sato Nozomi
# Kaji Masaki as Tanaka Yoichiro
# Yamada Meikyo as Asamoto Shiro



Sinopsis..
Sebuah perusahaan terkemuka Kronos Heaven akhirnya berhasil memproduksi sebuah robot yang diciptakan untuk menjadi sosok seorang “kekasih impian” semua wanita. Sebuah robot berbentuk seorang pria yang di program untuk menjadi seorang pasangan penuh perhatian dan setia terhadap kekasihnya.Untuk percubaan, Izawa Riiko(Aibu Saki) telah dipilih untuk mencubanya.

Riko menamakan robotnya "Tenjo Night"(Hayami Mokomichi).Riko rasa rimas kerana Night suka mengekorinya setiap masa sampai sanggup kerja setempat dengan Riko..Riko berasa sangat rimas dengan kelakuan Night yang asyik2 meluahkan perasaan cinta terhadap Riko. Riko menganggap Night cuma robot sahaja yang telah diprogramkan untuk memberi kebahagiaan pada pasangan.

Si Riko ni kat tempat kerja mula meminati majikan dia iaitu Asamoto Soshi(Mizushima Hiro). Soshi ni takdala rajin sangat, pemalas adalah..Tetapi ada suatu hari itu Soshi minta bantuan Riko untuk membuat cream cake (yang menurutnya sangat mirip rasanya dengan kue cream cake buatan alm. kakeknya). Dari situ mula kelihatan ada chemistry antara Riko & Soshi.

Disebabkan hubungan Riko dengan ketuanya mulai intim, Night berasa cemburu dan tingkah lakunya selalu tak betul tiba-tiba..Ini membuatkan Riko mula risau terhadap keaadan Night. Pada masa yang sama Heaven kronos ingin mengambil dan menghapuskan Night kerana dia boleh membahayakan orang lain.

So antara Soshi dengan Night, mana satu Riko pilih..

Ayat Night "I Love You, I'm your ideal lover, atau I'm Riko's ideal boyfriend"
hak3..

No comments: