Monday, January 18, 2010

Hanazakari no Kimitachi e(花ざかりの君たちへ )

Cerita Hana Kimi best gila..saya suka gila tengok cerita ni..dalam t.v saya tengok,dalam VCD pun saya tengok lagi.. tak rasa muak pun tengok cerita ni banyak kali..Kali ni, saya saja nak highlight cerita ni sebab saya syok tengok drama ni..ahakz..

Jenis Film

High school romance comedy

Episode

12 Episode

Theme Song

Opening theme: Ikenai Taiyo by Orange Range
Ending theme: PEACH by Otsuka Ai




Cast
* Horikita Maki as Ashiya Mizuki
* Oguri Shun as Sano Izumi
* Ikuta Toma as Nakatsu Shuichi
* Konno Mahiru as Hara Akiha
* Kamikawa Takaya as Umeda Hokuto
* Matsuda Seiko as Tsubaki, the School Principal
* Ukaji Takashi as Sawatari
* Kobayashi Susumu as Yoshioka
* Okada Yoshinori as Ashiya Shizuki
* Daito Shunsuke as Sano Shin
* Shirota Yu as Kagurazaka Makoto



Sinopsis...
Cerita ini mengisahkan pasal seorang budak perempuan yang menyamar sebagai budak lelaki untuk masuk sekolah lelaki iaitu Ashiya Mizuki(Horikita Maki). Dia jatuh hati pada salah seorang atlet sekolah tersebut Sano Izumi(Oguri Shun). Sano adalah atlet lompat tinggi yang agak terkenal tetapi kemudiannya berhenti tiba-tiba atas kecederaan kaki dia. Ashiya bertekad untuk memujuk Sano supaya dia kembali ke gelanggang dengan cara menyamar menjadi seorang budak lelaki dan dapat duduk sebilik dengan Sano Izumi.

Keadaan menjadi rumit apabila rakan sekelasnya Nakatsu mula jatuh hati pada dia. Nakatsu merasakan dia ni gay(padahal dia jatuh hati dekat budak perempuan yang menyamar jadi budak lelaki).Time ni memang lawak gila,suka tengok part Ashiya dengan Nakatsu..Kelakar gila..

No comments: