Tuesday, January 26, 2010

Ryusei no Kizuna ( 流星の絆 )

Wah, si Ninomiya budak kumpulan Arashi tu berlakon dalam cerita ni dengan si Nishikido Ryo..heh ,cerita pasal 3 beradik la yang ibu bapa diorang kene bunuh. Bila diorang ni dah besar,diorang nak cari siapa yang bunuh mak bapak diorang nie..

Also known as

Ties of Shooting Stars

Jenis Film

Dark, family, mystery, Suspense, bonds, comedy

Episode

10

Theme Song

Beautiful Days by Arashi



Cast


* Ninomiya Kazunari as Ariake Koichi
* Nishikido Ryo as Ariake Taisuke
* Toda Erika as Ariake Shizuna
* Kaname Jun as Togami Yukinari
* Omi Toshinori as Hayashi George
* Shitara Osamu as Hagimura Shinji
* Emoto Akira as Togami Masayuki
* Ryo as Ariake Toko
* Terajima Susumu as Ariake Yukihiro
* Miura Tomokazu as Kashiwabara Yasutaka
* Kiritani Kenta as Takayama Hisanobu
* Nakashima Mika as Sagi



Sinopsis...
Ryusei no Kizuna menceritakan tentang 3 kakak-beradik yang orang tua mereka telah di bunuh bertahun-tahun yang lalu. Anak pertama bernama Ariake Koichi (Ninomiya), anak kedua bernama Ariake Taisuke (Nishikido), dan adik perempuan mereka bernama Ariake Shizuna ( Erika Toda).Kemudian, mereka bertiga bersumpah untuk suatu hari akan membalas dendam untuk ke2 orang tua mereka. Setelah bertahun-tahun lamanya ke2 adik dan kakak telah menemukan orang yang membunuh orang tua mereka dan mereka bertekad untuk melaksanakan rencana balas dendam mereka.
Bertahun-tahun lamanya setelah itu, mereka menjalani hidup mereka dengan menipu orang-orang kaya keranaa mereka pernah ditipu orang sewaktu kecil. Pembagian tugas mereka adalah Koichi menjadi mastermind yang mengumpulkan data dan membuat rancangan untuk menipu orang-orang kaya. Taisuke selalunya menjadi watak utama dalam penyamaran dan menghadapi langsung target-target yang mereka lancarkan. Sementara Shizuna, bekerja bersama Taisuke ditugaskan untuk memikat si target.
Dari pekerjaan menipu ini, mereka dipertemukan dengan orang yang dicurigai sebagai pembunuh orang tua mereka dulu. Dan mereka telah merancang sedetailnya untuk membalas dendam tapi rupanya mereka membuat kesilapan besar yang mungkin boleh menggugat adik perempuan mereka. Adik perempuan Ariake dan Taisuke adalah.....
tengok la sendiri..


No comments: