Tuesday, January 26, 2010

Orthros No Inu (オルトロスの犬 )

Drama ni drama terbaru Tackey, lakonan bersama Nishikido Ryo yang saya minat gila kat dia..haha..2 orang mamat nie berlakon bersama dalam drama terbaru diorang "Orthros No Inu". Saya dah tengok cerita ni kat VCD..saya sanggup beli cd semata2 sebab Ryo-chan yang saya suka..haha..Entah apa pasal la saya minat sangat kat mamat ni..maybe dia nampak cool gila dalam cerita 1 litre of tears..Sedey gila cerita tu seh..Aiseh,out of topic la saya nie.. Berbalik pada drama yang saya nak cerita, pasal 2 orang lelaki yang ada kuasa dengan boleh membunuh ataupun menyembuhkan orang dengan sentuhan saja..Pergh,best je ade kuasa macam nie kan..ahakz..


Jenis Film

Suspense, human drama

Episode

9 Episode+SP

Theme Song

Hikari Hitotsu by Takizawa Hideaki





Cast
* Takizawa Hideaki as Ryuzaki Shinji
* Nishikido Ryo as Aoi Ryosuke
* Mizukawa Asami as Hasebe Nagisa
* Yaotome Hikaru as Kumakiri Masaru
* Yamamoto Ryuji as Shibata Sosuke
* Harada Natsuki as Maezono Chiharu
* Oshinari Shugo as Yoshizumi Masato
* Haru as Shirakawa Kana
* Shiba Toshio as Kumakiri Zenso
* Rokkaku Seiji as Ninomiya Ken
* Sasaki Kuranosuke as Sawamura Takayuki
* Takahata Atsuko as Sakaki Yoko



Sinopsis...
Drama ini berkisarkan pasal Aoi Ryosuke (Ryo) yang baik hati, tetapi mempunyai kuasa istimewa boleh membunuh seseorang dengan hanya sentuhan tangan, manakala si Ryuzaki Shinji (Tackey) yang bersifat manipulatif serta merupakan banduan kerana kesalahan membunuh mempunyai kuasa menyembuh dengan tangannya.
Secara ringkas,si Aoi Ryosuke adalah seorang guru yang baik hati dan memiliki kemampuan untuk membunuh..pergh cian.. Kuasa ynag dia dapat disebut "Demon Hand" sebab dia boleh bunuh orang hanya sekali sentuh tanpa meninggalkan clue pembunuhan. Ryuzaki Shinji pula memiliki tangan penyembuh dan dapat gelaran "God Hand" sebab dia boleh menyembuhkan segala penyakit dalam dunia hanya menyentuh.
Cerita bermula salah sorang murid Aoi dicederakan sampai koma dan dirawat di ICU. Si Aoi ni satu ketika dia berkenalan dengan seorang detektif,Haseba Nagisa seorang ibu muda yang cuba mengejar samseng yang cederakan murid Aoi.Masa tengah cuba tangkap penjahat, hasabe nyaris dibunuh dengan geng penjahat tetapi tiba2 datang seorang lelaki selamatkannya iaitu Aoi.Aoi megaku yang dia memiliki "Devil Hand" dan menyuruh Hasabe menangkap dia kerana dia akan mencederakan orang sekeliling. tetapi bukti tidak cukup untuk menangkap Si Aoi sebab mayat penjahat itu mati tanpa ada sebarang kesan senjata.bla bla bla..panjang sangat kalau nak cerita ni..
korang tengok la sendiri macam mana ceritanya...

No comments: