Friday, April 1, 2011

Kuku aku panjang, kuku kau pendek.

sumber gambar: curi google

Salam gentle readers
Masa gua sekolah rendah dulu kan, gua selalu terfikir. Kenapa kuku gua panjang? Orang lain punya tak sama macam gua. Kuku diorang bulat-bulat comel. Cikgu gua dulu suka rotan gua sebab kuku gua panjang. Kadang-kadang gua tak paham, apa salah gua,nante? Gua dah potong sependek mungkin.

Kuku gua secara semula jadi jenis kuku gelas.Cikgu gua pula jenis suka suruh gua ketip kuku sampai pendek sampai gua tak boleh nak bukak jari-jari gua ni, ngilu kot, peh sakit jangan cakap la. Kuku gelas bagi potong sama pendek dengan kuku cawan, dem ngilu beb. Gua  Bila gua dah matang (ehem-ehem), orang kata kuku gelas itu cantik jarinya (tersenyum bangga). Tak adalah bangga, cuma teringat pula kejadian ni masa gua kecik-kecik dulu. Kenapa kuku gua tak sama macam orang lain, hua3~

9 comments:

mimi syakila said...

hey,,smew la..clalu knew esp ngan ustzah !haha.. =D

pinqy taraturuu said...

kalau kuku macam pic ats neyh..
memang cantik sangat laaa..
syg plak nak potong..hikhikhik

pinqy taraturuu said...

kalau kuku macam pic ats neyh..
memang cantik sangat laaa..
syg plak nak potong..hikhikhik

pinqy taraturuu said...

kalau kuku macam pic ats neyh..
memang cantik sangat laaa..
syg plak nak potong..hikhikhik

M O Y M O Y said...

hohho..cikgu kamo pelek kan..
sabar je laa~

M O Y M O Y said...

hohho..cikgu kamo pelek kan..
sabar je lawh...

akutetapaku.com said...

singgah bc n3 d sini...

singgah2 la disini

http://akutetapaku85.blogspot.com/

akutetapaku.com said...

singgah bc n3 d sini...

singgah2 la disini

http://akutetapaku85.blogspot.com/

Wuucin said...

ustaz pernah tye, "kamu mkn guna sudu ke guna tgn?" sy pon jwb "guna sudu"
*nk elak dr kena mrh sbb kuku pjg ;p