Thursday, February 10, 2011

kanak kanak



Hmm~ rindunya aku pada zaman kanak2 ribena aku dulu, aku tak perlu memikirkan masalah yang bertimbun macam sampah berlonggok kat depan rumah aku tu. Tak payah risau pasal duit, hal itu ini yang dialami oleh orang dewasa. Tapi setiap budak akan memebesar,akan alami benda2 yang dialami oleh orang dewasa,huaaaa~ Alangkah seronoknya jikalau aku masih budak2 yang tak membesar dan tak matang, adakah itu normal? Oh semestinya tidaklah dol,hehe~ Aku jeles tengok adik aku yang bongsu itu, umurnya nak masuk 5 tahun, tapi tak sekolah lagi, mulut petah berkata2~ tak boleh nak senyap, macam burung pipit bercakap. Burung pipit bercakap ke,woo~

Zaman kanak2 aku banyak kenangan baik dan pahit. Disepak terajang, dipukul ditendang adalah perkara biasa dalam kehidpan aku. Sebab aku ni nakal sangat, memberontak saja. Keras kepala, tak suka mengalah memang sikap aku sejak dari dulu. Kerja sekolah pun malas nak buat, sampai buku sekolahku dikoyak2kan oleh ayahku yang garang macam harimau kelaparan. Dulu ayah aku memang garang dan tegas terhadap aku dan adik beradikku. Takut gile man, nak tidur pun asyik terpikir beliau. Kami 3 beradik memang sangat tertekan ketika itu.

Budak2 sekarang tak sama macam time kami dulu, pukul sikit melalak macam dah 2 hari tak makan. Bila marah, muncung mulut 10cm, mengajuk taknak makan. Tak nak makan nko punya pasal la,lapar nanti pandai ler cari makanan nanti,hehe~ Seperti adik aku yang no 4 & 5, jarang kena sepakan2 hebat dari ayah aku, kena terjah je pun dah terkencing,hahaha~ Kadang2 aku rasa macam tak aci je,hehe~ Tak pelah, condition ayah aku pun tak berapa baik, beliau semakin tua dan sakit2 menyerang, so biarlah aku yang menggantikan tempat beliau dalam menyepak terajang adik2 aku, AHAHAHA!! Syaitan semakin suka, ahaha~ EHEM~ gurau je la, ingat aku ni jahat sangat ke,diorang dah besar, boleh fikir sendiri la,hehehe

Semestinya setiap orang mempunyai saat2 suka duka masa kanak2 kan!! Banyak lagi aku nak mencoret disini sebenarnya, tapi biarlah dulu. Bosan pula tengok banyak sangat ayat menjela, huaaaaaa~



3 comments:

nurain vivian said...

samalah kita ye..akak lak kecil tu tinggal dgn nenek...dah masuk darjah 6 baru tinggal dgn mak ayah,so kurang friendly time tu...now dah ok ar..

✿...fazilahpajil...✿ said...

jom sewa pintu doremon dpt blik zman kanak2 smula..weeee~

~ ナフィルザ ~ said...

kak ain: owh ye ke, masa akak kecik dulu dok ngan atok n nenek rupa2nya,hee~ kecik2 rapat la ngan nenek atok ,dah besar rasa segan plak nak bermanja2 ni,hehe

fazilah: ya, jom~ oh DORAEMON~~ dimanakah kamu? wuu~