Wednesday, December 29, 2010

Tidur punya cerita


Insomnia~~ Apakah? Takkan tak tau kot, masalah tak boleh tidur la, heh~ Masa aku kat U dulu, aku ada masalah insomnia. Setiap hari aku tidur 2 jam,wah~ hebat betul mata aku ni, boleh berjaga macam burung hantu. Orang lain sedap tidur siap berpelukan bantal, aku rancak menaip keyboard laptopku ini. 

Bila ia berlaku? start masa aku sem 4~ tak tahu la kenapa aku tak boleh tidur malam. Pening fikir,dah la aku ni penakut kot, cuak sentiasa. Pastu tak boleh tidur malam. Member aku pula suka cerita yang dia selalu nampak 'benda' itu. Wah, menyirap aku dengar. Pabila malam sudah tiba, jantung aku berdebar2 kot~ Setiap hari aku fikir, kenapa benda ini berlaku kepadaku~ 

So far, aku tak adalah kena apa2,tak pernah ternampak apa2, just dengar2 je la pabila jam menunjukkan pukul 3-4am, banyak benda boleh dengar time tu. Uwaaa~ 

Insomniaku berlanjutan sampai aku habis belajar,haha~ sekarang dah Ok la sikit, tapi aku still tidur lewat~ 

Teruk gak condition aku masa aku insomnia dulu. Member aku cakap, ko ni tak macam manusia la weh, pelik.. haha~ aku gelak je, itu yang termampu. Tapi tengok muka aku pun tau dah, muka tak cukup tidur pada ketika itu la. Dulu, kat status FB aku, aku asyik tulis pasal ketidakbolehkan aku nak tidur malam. Mata segar bugar, macam orang baru bangun dari tidur,koh3~

Then, aku decide amik ubat batuk. Aku dah lupa apa nama ubat tu, tapi cover kertas tu warna oren. Kuat gak efek lepas makan ubat tu, aku jadi ngantuk. So sebelum aku tidur, aku akan teguk ubat batuk tu, baru aku dapat lelapkan mata. kalau tak, aku tak tidur la. Lagi2 kalau time exam, hati yang resah lagi buat aku tak boleh tidur, lalu aku pun makan ubat batuk lagi. Last2 aku addicted then aku dah immune kat ubat tu. ubat tu dah tak ada efek kat aku.

Then aku tukar pula, aku makan pil piriton, ubat selsema padahal. Tapi boleh buat aku lena kalau aku telan, psycho kan~ Masa tu aku terdesak, sebab exam. Member aku selalu tegur 'stop it', ye la~ nanti addicted. Diorang suruh aku jumpa doktor, malas sebab klinik jauh, aku tak nak habiskan lemak aku..aha~

In the end, macam ni la hidup aku sekarang~ OK la berbanding dulu sebab aku dah kerja sekarang, so penat kian terasa.. hee~

No comments: