Thursday, November 11, 2010

Kisah Penjual Mangga


Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.
Pembeli : “Bang, berapa harga mangga sekilo?”
Peniaga : “RM7!”
Pembeli : “Amboi, mahal sangat… RM5 sudah la!?”
Peniaga : “Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!”
Pembeli : “Kalau tak manis, macam mana bang?”
Peniaga : “Kalau tak manis, tak payah bayar!”
Pembeli : “Kalau macam tu, bagi saya yang tak manis 10 kilo!”
Peniaga : “#$%@%&%?

5 comments:

biskut said...

uarghhh....abg penjual mangga lalu bertukar menjadi raksasa melawan otromen...

Notami said...

haha..pening kepala peniaga tu nak bg respon!

Khairy said...

haha...kalau cmtu aku pun tak manis 10 kilo sbb free kan...hehe

Nik Nur Izzati said...

hahahahaha. x pe, yg tukang beli dah cukup manis, so bila beli yg x manis, jadi manis jugak lepas tu.

... Saya ... said...

hahaha~
tau xpe