Wednesday, October 13, 2010

Intai Sato Takeru~


Hari ni nak cerita sket pasal Sato Takeru~ korang kenal kan,ala yang berlakon sama dengan Miura Haruma dalam cerita Bloody Monday tu,hehe~ Aiyark,ramai la pelakon yang saya minat~ padahal diorang tak minat saya pun,ahahaha~~
OK, di sini nak share sket pasal dye,wee~


Name: 佐藤健
Name (romaji): Sato Takeru
Profession: Actor
Birthdate: 1989-March-21
Birthplace: Iwatsuki, Saitama, Japan
Height: 170cm
Star sign: Aries
Blood type: A

Bersama MIURA HARUMA-SAN~ dalam Bloody Monday



Cerita-cerita yang pernah dibintangi beliau

Q10 as Fukai Heita (NTV, 2010)
Bloody Monday 2 as Kujo Otoya (TBS, 2010)
Ryoma den as Okada Izo (NHK, 2010)
Hontou ni Atta Kowai Hanashi Kao no Michi (Fuji TV, 2009)
MW Dai-0-sho as Takashi Morioka (NTV, 2009)
MR. BRAIN as Nakagawa Masaru (TBS, 2009, ep4-5)
Mei-chan no Shitsuji as Shibata Kento (Fuji TV, 2009)
Bloody Monday as Kujo Otoya (TBS, 2008)
ROOKIES SP as Okada Yuya (TBS, 2008)
ROOKIES as Okada Yuya (TBS, 2008)
Shinigami no Ballad as Ichihara Kantaro (TV Tokyo, 2007, ep7-8)
Kamen Rider Den-O as Nogami Ryotaro (TV Asahi, 2007)
Princess Princess D as Kono Toru (TV Asahi, 2006)

Sumber: DramaWiki

3 comments:

eka said...

ish ish , comeynye boypren saya ni (: hee .

Aisyah AR said...

gosh..he's cute!! but i love TOP from BIG BANG (korean band). =)

... Saya ... said...

eka: aha~ boypren kamu ke, wah jeles..hahah

aisyah AR: ya so cute, i love TOP juga..wakakaka~