Tuesday, October 12, 2010

Hurm~

hurm~ seperti yang semua maklum, 10.10.10~ satu tragedi telah menggemparkan negara kita. kemalangan yang melibatkan 2 bas, van dan kereta menyebabkan 12 kematian dekat KM 223 Lebuhraya PLUS berhampiran Simpang Ampat. Saya mula-mula tak tahu langsung tau cerita ni. Ye la, penat kerja kot, tak tahu langsung berita dunia. Esok tu, 11.10.10 saya kerja pagi. Semua staff dalam wad saya dok bercerita pasal kejadian ni. Terkejut gila saya dengar. Kemalangan berlaku petang Ahad. Peh, ngeri gila tengok gambar-gambar. Sedih gila~ Memang menyayat hati betul tengok gambar-gambar mayat. Tak tahu nak cakap apa, speechless~ Mangsa-mangsa kebanyakan dihantar ke GH melaka. Tempat saya ade 2 je orang admit.Private hospital katakan.Dalam wad saya ada 2 mangsa bas express cedera ringan. Ringan la sangat, patah tulang rusuk, tangan, lumbar fracture and so on. Chinese girl la, kesian diorang. Trauma gila diorang masa kitorang tanyer. uwaa~~ tak dapat nak bayangkan betapa tragisnya kejadian itu. Petang tu, ketua menteri datang kot dekat hospital nak melawat, tengok kejap je la menggedik~ sebab dah habis syif time tu. wooo~ Akhir kata, takziah buat mangsa dan keluarga mangsa~ Al Fatihah buat arwah Islam~

*rasa takut la pula nak naik bas lepas ni,
dulu ke hulu ke hilir naik bas ke KL,koh3~

No comments: