Sunday, August 2, 2009

Susah Nak Tdo..

Lately, saya memang ada masalah dengan tido.. payah betul la saya nak lelap bila tibanya waktu malam, sampai kekadang saya rasa takot sekali bila tibanya waktu malam.. saya nie tak pun tido petang, tapi masih tak boleh nak tido jugak.. tensen2.. bukan saya sorang je dalam ahli keluarga saya macam ni tapi majoriti macam saya jugalah, baka yang sama.. Tapi saya rasa saya lagi teruk coz saya tak ganti balik tido itu, still terjaga macam biasa.. Kekadang tu saya penah tido 2 jam je 3 hari berturut2, atau pun tak tido langsung.. Esoknya, saya takda lah ngantuk sangat tapi still ada lah ngantuk tu.. Saya bengang gak.. member2 saya yang setiap hari tido petang okay je tido malam..awal lagi dari saya.. Biasanya kalau saya tido dalam pukul 3-4 pagi / 5-6 pagi..Itu kalau saya kat hostel.. Saya tak rasa ngantuk langsung.. Satu kelemahan saya - saya agak penakut, lepas tu susah nak tido malam..masalah betul, suka fikir bukan2.. Nak2 lagi tempat tinggal sekarang ni.. dah lah tempat baru, first batch yang pindah Puncak Alam.. Mak ai, minggu pertama tido 2-3 jam je..Tak tahu sebab apa, maybe sebab saya dah set mind takut ke tak ngantuk ke.. saya sendiri kurang pasti, lagi2 kalau terpandang kat tingkap itu,takot.. Ada gak terfikir nak makan ubat tido, tapi bila difikirkan banyak kesan kalau saya amik ubat tido ni.. Last2, dah 3 minggu saya macam nie, saya makan ubat batuk tanpa berfikir side effectnya.. hak3, sebab saya tak da cara, last choice.. ubat batuk kalau makn ngntuk, so saya makan lah.. hak3, tapi saya takda lah amik kerap.. ikut time r..Akhirnyam saya immune terhadap ubat batok,huh...
Lalalala~

No comments: