Tuesday, May 4, 2010

Liar Game (ライアーゲーム )

Jenis Film

Dark, Thriller, Anime / Manga / Novel Adaption, Psychology

Episode

11




Cast

The Players

* Toda Erika as Kanzaki Nao
* Matsuda Shota as Akiyama Shinichi
* Kitamura Soichiro as Fujisawa Kazuo
* Wada Soko as Eto Koichi
* Iwasa Mayuko as Ishida Rie
* Sakamoto Makoto as Ono Wataru
* Morishita Yoshiyuki as Tsuchida Yasufumi
* Ippongi Shingo (一本気伸吾) as Makita Tomoyuki
* Otaka Hiroo as Kida Noriyuki
* Umishima Yuki as Takamura Yoshimi
* Doi Yoshio as Sajima Kenta
* Nakagome Sachiko as Aso Hiromi
* Izumi Masayuki as Okano Kenya
* Aoki Hajime as Kinoshita Keigo



Sinopsis...

Liar Game ni season 1 aku review. Cerita yang bagi aku menakutkan. Dalam cerita ini,Toda Erika mengambil watak sebagai seorang mahasiswi yang naif yang bernama Kanzaki Nao.Suatu hari, Nao menerima 100 juta dollar beserta sebuah buku yang bertuliskan kalau ia telah terpilih untuk ikut serta dalam “liar game”. Cara untuk main game ini adalah dengan menipu pemain lain sampai 100 juta dollar mereka habis.
Sehingga pada akhirnya, pemenang akan mendapat 100 juta dan yang kalah akan kehilangan 100 juta dan kena bayar balik semua duit. Pada hari berikutnya, Nao mendapat tahu bahawa lawannya adalah cikgunya sendiri, Fujisawa Kazuo.

Nao pergi kepada Kazuo untuk meminta bantuan. Tapi pada akhirnya dia tertipu dan memberikan semua duitnya pada Fujisawa Kazuo. Nao pergi ke kaunter polis untuk meminta bantuan. Namun mereka tidak dapat melakukan apa-apa. Tetapi dia diberitahu untuk pergi kepada seorang mastermind, Akiyama Shinichi (Matsuda Shota) yang akan dibebaskan dari penjara esok harinya. Akhirnya dalam keaddan yang agak putus asa, Nao mengunjungi Shinichi untuk meminta bantuan.


No comments: