Tuesday, May 4, 2010

Koizora (恋空 )

Best la cerita koizora ni, saya suka gila hero and heroin dia..haha

Jenis Film

Romance, Festival Movie, Sad / Tragic, Anime / Manga / Novel Adaption






Cast

* Mika - Yui Aragaki
* Hiro - Haruma Miura




Sinopsis...

Mika Tahara (Aragaki Yui) suatu hari berkenalan dengan Sakurai "Hiro" Hiroki (Miura Haruma) dengan cara yang special melalui hand phone. Hand phone Mika tertinggal dekat perpustakkan dan Hiro amik no Mika dari situ. Sebenarnya hal ini disengaja oleh Hiroki namun tidak diketahui oleh Mika.

Perkenalan mereka kemudian berlanjutan dengan saling telefon, hal ini membuat Mika semakin jatuh cinta dengan Hiro yang misteri ini. Akhirnya mereka membuat janji untuk bertemu di atap sekolah. Mika sangat kekok setelah mengetahui bahwa Hiro adalah kawan Nozomu iaitu lelaki yang diminati oleh kawan Mika, Aya.

Pada awalnya Mika segan dan tidak mahu dekat dengan Hiro namun akhirnya hubungan mereka menjadi rapat. Mika mendapat ciuman pertama dan cinta pertamanya dari Hiro. Sebuah tragedi berlaku di mana Mika diperkosa oleh orang suruhan bekas kekasih Hiro.

Di saat itulah Hiro selalu mendampingi Mika sehingga cinta mereka semakin dalam akhirnya mengakibatkan Mika hamil. Hiro kemudian bergegas melamar Mika. Namun, keluarga Mika belum merestui mereka kerana mereka masih di sekolah menengah. Saat malam Krismas, Mika mengalami keguguran. Mika dan Hiro lalu membuat marshmallow kecil yang melambangkan anak mereka, mereka pun berjanji bahwa setiap tahun mereka akan datang ketempat itu untuk menjenguk anak mereka.

Namun, hari-hari berikutnya Hiroki berubah, dia memutuskan untuk mengakhiri hubungannya dengan Mika dan menghilang dari sekolah serta kehidupan Mika. Akhirnya Mika bertemu dengan seorang lelaki (Koide Keisuke) yang lambat laun dicintainya hingga masuk universiti. Tetapi setiap malam Krismas, Mika tak pernah lupa mengunjungi tempat Mika dan Hiroki menyimpan marshmallow kecil yang mereka buat dan memberikan hadiah pada anaknya setiap tahun.

Meskipun Mika dan Hiroki tidak pernah datang bersama, namun beberapa kali kesempatan mereka sempat bertemu. Hingga suatu saat yang datang bukanlah Hiro, Mika pun mengetahui segalanya bahawa Hiroki mengidap penyakit yang tidak boleh diubati. Akhirnya Mika memutuskan untuk kembali ke cinta pertamanya dan setia selalu mendampinginya saat di hospital. Mungkinkah Hiroki dan Mika mendapat kebahagiaan??

Cerita ni touching gila ar, baca manga pun dah rasa sedey woo..






No comments: